|Home| |Music| |Games| |Download Songs| |Lyrics| |18SX| |TV(Live)| |PERMINTAAN LAGU| |FORUM|

Blogger Kick Start
Tuesday, April 24, 2007
KOMEN HAKIM (MINGGU KEDUA)
Sidang Editor UjangMD:: Saya terima apa jua syarat/keputusan yang telah di tetapkan dalam blogger kick start ini, segala cemuhan, segala kata kejian yang di lemparkan ke atas saya nanti selepas memasuki Blogger Kick Start saya anggap seperti menerima satu uncang batu permata dan hanya senyuman yang terukir di bibir saya apabila terkena kata nista oleh pihak Hakim & Advokat (Juri Jemputan). Saya Rela Di Perlakukan Apa Sahaja.. Kerana Saya Tahu MalaPetaka Yang akan Saya terima apabila memasuki Blogger Kick Start Ini.

Sudahkah anda membaca terma dan syarat di atas??

Pasti anda pernah membacanya bukan?? Sebelum bermulanya Blogger Kick Start ini, kami di BKS telah memaklumkan terlebih dahulu syarat/peraturan yang telah ditetapkan semasa pengisian borang oleh para peserta untuk memasuki Blogger Kick Start. Apabila ditanya samada SETUJU atau TIDAK dengan syarat/peraturan tersebut, kesemua 10 para peserta BERSETUJU. Maka renung-renungkan lah di sini. Kami di BKS, inginkan yang terbaik untuk kesemua 10 para peserta yang bertanding.

"TINGKATKAN PRESTASI.. KURANGKAN SPEKULASI"

Intan
Hakim
Plot demi plot, setiap satu plot punya sambungan sajak walaupun telah diingatkan agar tiada poems in the story. Apapun, I like your writings, cuma your ending is predictable as well. You wont be kicking out this week?? lucky you?? Degil!!

Kurt_Kuden
Hakim
First para saja sudah buat akak terduduk terkesima terkebosanan la kuden oi. Napa tak best pulak entry ko kali ni ye? I know the question is a poem thingy, but why must your story pun nak ada gaya-gaya bahasa macam tu. Kalau selang- seli tak apa dik, tapi ini like 1 whole entry. You are still good to me, but anyhow, u fail to win my heart this time.

Katarsis

Hakim
Kata-katamu menusuk kalbu. Kau ni dulu nak jadi sasterawan ke? Or masih lagi dalam usaha ke arah itu? Kau tau tak dulu akak aktivis teater sekejap so akak boleh baca gaya-gaya tulisan begini. Boleh tak lain kali for the next round(kalau ko masih tersenarai dalam BKS la), no more lagi bahasa-bahasa sastera, akak nak tengok tulisan kau dengan cara yang lain. It's not that I hate your 2 writings but akak nak tengok pengolahan kau dalam bentuk penulisan yang berbeza. Anyway, for this task, you win my heart.

Kriesz
Hakim
3 minit ke 1 minit ni? Terlampau abstrak, terlalu banyak perkataan sampah kota desa yang diulang-ulang. Since this seems to be like 1 minute entry, so Im giving you 10 seconds comment - you fail to win my heart.

Milla
Hakim
Milla oh Milla. Your first mistake here is awat hang tak tempek tajuk soalan. Hang tahu tak lagi 3 bulan 3 tahun orang nak baca blog hang orang terpinga-pinga apa punya soalan entry ni tup-tup ada citer tahun 2020. Ni entry untuk berapa minit ni? I don’t know lah tahun 2020 pun tak cukup neurosergoun ye? Logic tidak? U fail.

Mouriey's
Hakim
Kau sebenarnya cuba memecahkan setiap baris sajak itu dalam bentuk penceritaan. Cubaan kau cukup baik but masih belum dapat memenangi hati akak. Engkau cuba bawa akak ke dunia dadah yang maha zalim ganas ya amat sampai Zombi punya cerita pun kau promote sama. But I don’t understand lah, apa endingnya? Kenapa nak kata hidup kat kota banyak kekotoran yet ada gak kemuliaan kat kota itu? U fail again.

Syawaludin
Hakim
Syawal yang hot temper, yang tak boleh ditegur yang pantang ditangkis, harapkan nama Syawal tapi tersangatlah sensitif sampai mengdabik dada till buat personal attack to akak. So good of you kan? Why don’t you leave early so that you don’t have to worry so much bout this judging thing? So that kau rasa lebih bagus tanpa perlu ditegur, so that kau boleh berhidung tinggi with your no-assignments of BKS lagi. What do you think? Overall of your entry for this weekk 2, you fail to win my heart. Cerita makan pagi kat umah dengan mak jer dah makan berminit-minit, berpara-para. Ingat pesan Ujang, kalau tak sanggup baca, tutup mata. Kalau tak sanggup dengar kritikan, kenapa enter to this contest? Apapun, kalau kau masih lagi di BKS, not coz of your personal attack to me, but I m being fair to you as a judge, for your entry. Nice huh?

Bro_Rick
Hakim
Tatabahasa tunggang - langgang but akak tak nak touch on that, as long as the points yang ko nak bagi tu akak paham, I don’t mind reading it. But masalahnya, cerita kau ni memang membosankan. Plot dan jalan cerita is very predictable, it's like our cerita masa zaman-zaman sekolah dulu, which kita dah expected the ending. It doesn’t look good to me though. Again, you fail to win my heart.

Maliha_Anoushka
Hakim
Korang yang lain tau tak, yang setiap entry akan bosan kalau tidak ada gambar, cuba korang bagi tahu akak, ada tak dalam assignment BLOGGER IDOL akak tak ada gambar. You know, to win your readers heart, do some iklans lah a bit, tempek gambar. You are lucky Noushy that you know how to storykan your entry with photos walaupun hanya gambar sampah sarap. It still works! I don’t mind about the tatabahasa, Im not from Dewan Bahasa Dan Pustaka (DBP) to judge your grammatical error bagai, as long as apa points yang ko nak bagi, itu akak paham, that's fair enough. Apapun, your story is very predictable, cerita-cerita biasa sahaja but you have the effort to write it in bahasa. Well done. You win my heart not coz of your bahasa’s writing definitely but the way you present this assignment.

Isu Panas!

Pastinya ramai tertanya-tanya kenapa komen dari Advokat Jemputan tidak disiarkan minggu ini. Satu kesilapan yang disengajakan telah dilakukan oleh pihak Advokat, kerana tiada kata maaf dan juga reasonable reasons dari pihak Advokat kepada Kak Red, yang telah bersusah payah menjemputnya untuk turut sama memeriahkan BKS, makanya komen dari pihak Advokat terpaksa dibatalkan.

Advokat telah dengan sengaja, menghantar komen untuk para peserta kepada Adam yang tidak patut tahu perbincangan dalaman BKS. BKS adalah milik UjangMD dengan kerjasama besar dari Kak Red, apabila ada orang ketiga yang turut sama dalam perkahwinan ini, makanya terjadilah gelodak hebat yang tidak dapat diterima dek akal.

Atas tujuan apa, pihak Advokat menghantar salinan komen kepada Adam adalah sesuatu yang tidak dapat diterima oleh kami pihak BKS. Alasan tanpa maaf dari pihak Advokat telah menyebabkan, kami di pentadbiran BKS, bersepakat untuk tidak mengambil kira komen yang diberikan oleh beliau, demi kesejahteraan sejagat. Walaupun Adam berjanji untuk tidak mengpublishkan komen-komen dari pihak Advokat tetapi demi menghormati keadilan BKS yang sedang berlangsung, para peserta juga mungkin akan rasa terganggu dengan kebocoran kepada pihak luar, makanya kami mengambil jalan untuk merehatkan Advokat Wenkt dari turut serta. Terima kasih kerana sudi menerima tawaran BKS untuk menjadi Advokat malangnya kerjasama tidak dapat diteruskan hanya kerana kesilapan yang tidak sepatutnya terjadi. Kami mengambil masa 3 hari untuk mencapai kata sepakat dan persetujuan ini, segala pro dan kontra telah ditimbang,.Harap maklum.
 
posted by Ujang_MD at 5:00 AM | Permalink |


2 Comments:


  • At 4:06 PM, April 23, 2007, Blogger ADam Dryx

    Salam sayang ADam ucapkan kepada semua pembaca BKS,...

    Terlebih dahulu, untuk tidak mengeruhkan lagi keadaan, ADam menyusun sepuluh jari memohon ribuan ampun dan maaf di atas segala masalah yang timbul samada dari pihak ADam mahupun sesiapa sahaja...

    Memang benar ADam ada menerima email daripada ADvokat minggu ke-2. Agak terkejut juga kerana ADam tidak menyangka akan menerima emel tersebut.

    Namun begitu ADam tidak cepat melatah. ADam percaya pihak ADvokat telah menghantar emel tersebut kerana SALAH FAHAMnya merasakan ADam adalah salah seorang daripada pihak penganjur keran giat mempromosikan BKS situ sana sini. Maka, dengan itulah emel "komen ADvokat" telah sampai ke tangan ADam...

    ADam dengan segera telah mengemel pihak penganjur dan memberitahu kedudukan keadaan yg sebenar.

    Dengan komen penerangan dari ADam ini, sukacita ADam ingin memaklumkan bagi pihak ADam, tidaklah mempunyai sebarang masalah dengan pihak penganjuran, pihak Hakim, mahupun ADvokat. ADam merasakan, pihak-pihak yg ADam sebutkan pun tidaklah mempunyai sebarang masalah dengan pihak ADam...

    Sebarang permasalahan yg timbul di antara pihak Hakim dan ADvokat adalah diluar bidang kuasa ADam.

    Pada kaca mata ADam, BKS adalah satu program pertandingan antara blogger yang amat bagus sekali... ADam berasa amat bangga sekiranya dapat menjayakan BKS ini sebaik mungkin,..

    Dengan itu, sokongan tanpa berbelah bagi akan terus ADam berikan bagi memastikan program ini akan berjaya dan berjalan dengan lancar,...

    Saya yang ikhlas menulis,..
    ADam Dryx

     
  • At 1:50 AM, April 24, 2007, Blogger wénkt

    aiyoh?

    very the aku prabih masa baca sastera n tulis2 komen, cam tu je kene buang? whatever. like i said before, i tulis everything sebab nak share.. kalau stakat tulis benda, n tamak seseorang je nak tau, baik tak yah.

    antara sebab lain aku share dgn adam ialah, dia komen beberapa entry peserta, n aku dapat rasa dia ada hak untuk tahu n share komen aku dgn dia, at least dia boleh betulkan apa yg aku rasa.

    dah la. baik aku travel.. at least dpt gak duit hari2